Africa Twin modelltörténet CRF1000 / CRF1100

2015 év végén mutatkozott be a CRF1000, miután 2014-ben bemutattak egy prototípust "ture adventure" névvel.  Kezdetben már kapható volt manuális, illetve DCT duplakuplungos váltóval.  Mostanra egy kicsit átláthatatlan lett a különböző modellekkel, ezért készült a következő lista, amely segíthet mindenkinek jobban megismerni.


2016 (SD04): CRF1000L Africa Twin 3 változatban lett elérhető:
  • AT manuális váltóval, ABS és kipörgésgátló nélkül (minden további modell már ABS-sel és kipörgésgátlóval volt felszerelve)
  • AT manuális váltóval
  • AT DCT váltóval
2017 (SD06): Euro4-es motor, 2 változatban elérhető:
  • AT manuális váltóval
  • AT DCT váltóval

2018 (SD06): ráncfelvarrás a CRF1000L esetén, illetve bemutatták a CRF1000L Adventure Sport (ATAS). Mindkét modell 2 változatban volt elérhető:
  • AT manuális váltóval
  • AT DCT váltóval
  • ATAS manuális váltóval
  • ATAS DCT váltóval

2020(SD08, SD09): teljesen átgondolt és újratervezett modellek érkeztek, most már CRF1100L Africa Twin és CRF1100L Africa Twin  Adventure sport. Az AT modell 2, az ATAS pedig 4 változatban érkezett:
  • AT manuális váltóval
  • AT DCT váltóval
  • ATAS manuális váltóval
  • ATAS DCT váltóval
  • ATAS manuális váltóval és EERA elektromos futómű
  • ATAS DCT váltóval és EERA elektromos futómű

2022(SD08, SD09): "ráncfelvarrás", változatlanul 6 változatban:  

  • AT manuális váltóval
  • AT DCT váltóval
  • ATAS manuális váltóval
  • ATAS DCT váltóval
  • ATAS manuális váltóval és EERA elektromos futómű
  • ATAS DCT váltóval és EERA elektromos futómű


Részletes áttekintés:


2016
Megjelenéskor egy teljesen újonnan tervezett Africa Twin-t mutattak be SD04 modellkóddal és 3 változatban:

  •     CRF1000: ABS és ESP nélkül
  •     CRF1000A: ABS, ESP
  •     CRF1000D: ABS, ESP, DCT

Technikailag nincs semmi köze a legendás korábbi modellekhez. Egy teljesen új motor érkezett, V-motor helyett pedig Sor2-es aggregátot kapott, természetesen nagyobb hengerűrtartalommal és teljesítménnyel, de azonos elvárásokkal: egy motor nagyobb túrákra, akár terepen is.  Ezért 21"-os terepméretben első kerékkel van felszerelve, küllős felnikkel és tömlős abroncsokkal. Továbbá széria felszereltség része a kézvédő, a motorvédő és a kapcsolható hátsó ABS/ESP. Könnyedén javítható bowdesen gázmarkolatot, az ABS/ESP kivételével nincs más elektornikus berendezés. Korlátozott mennyiségben kapható volt ABS/ESP nélkül is.

Színválaszték: 

Pearl Glare White (Tricolor)
Pearl Glare White (Tricolor)


Victory Red (CRF Rally Red)

Matt Ballistic Black Metallic

Digital Silver Metallic




2017
Új motorkódot kapott, SD04 alatt fut. Nem kapott semmilyen említésre méltó módosítást. Az új motorkódra azért volt szükség, mert 2017-ben átálltak EURO 4-re.  ABS/ESP nélküli változat már nem érkezett a szigorodó EU-s jogszabályoknak köszönhetően.

Színválaszék



Pearl Glare White (Tricolor)


Digital Silver Victory Red (CRF Rally Red)

Matt Ballistic Black Metallic



Candy Prominence Red

2018
Az alapmodell jelentős változáson esett át. Az újítások:
  • Ride-by-Wire (Throttle by Wire- TBW is hívják), elektromos gázmarkolat
  • 3 előre beállított mapping, ami hatással van a teljesítményre, a motorfékre és a kipörgésgátlóra. Egy 4. mapping egyénileg konfigurálható
  • áttervezet műszerfal
  • automatikusan kikapcsoló irányjelző, vészfékezés esetén bekapcsol a vészvillogó hátul
  • jobb oldali DCT kapcsolóegység átdolgozva, másképp elrendezve
  • motor középtartományban jobban optimalizálva
  • súly 2kg-mal kevesebb(232 helyett 230; DCT 242 helyett 240) a kisebb kipufogódobnak köszönhetően, könnyebb akkumulátor és kiegyensúlyozó tengely
  • megengedett legnagyobb össztömeg 443 kg (korábban 427), DCT 453 (korábban 437)
  • hátsó lábartó nagyobb és máshogy lett rögzítve 
  • küllők immár rozsdamentes acélból készültek
Az új átdolgozott műszerfal


Átdolgozott kapcsolóegység (DCT)

Az alapmodellel egyidőben bemutatták a 30 éves jubileumi Africa Twin Adventure Sportot (ATAS). A külső hasonlít az alapmodellre.

AT és ATAS különbségek:
  • nagyobb rugóút (elől ATAS 252mm - AT 230mm ; hátul ATAS 240mm - AT 220mm)
  • 2cm-rel magasabb hasmagasság
  • 5cm-rel magasabb ülésmagasság
  • tengelytáv 1580mm (AT 1575mm)
  • nagyobb tank (ATAS 24,2l; AT 18,8l)
  • fűthető markolat
  • 12V csatlakozás
  • nagyobb plexi
  • nagyobb motorvédő
  • bukócső
  • magasabb kormány, közelebb került a vezetőhöz
  • súly 13kg-mal több (ATAS 243 - AT 230kg ; ATAS DCT 253kg - AT 240kg)
  • Pakolhatóság 195kg (AT 213kg)
Minden más parameter teljesen azonos a 2018-as alapmodellel.
Az ATAS és az alapváltozat közötti különbségek egyértelműen a nagyobb terepen való mobilitást és a hosszú távú utazásra való alkalmasságot célozzák. A széles tankkal nagyon távokat teljesíthetünk, de nagyobb terpeszben kell ülni a motoron. 

Színválaszték 2018:
Pearl Glare White (Tricolor)

Grand Prix Red (azonos a korábbi korábbi Victory red modellel)

Matt Ballistic Black Metallic

Candy Chromosphere Red (azonos a korábbi Candy Chromosphere Red modellel)
    


 Adventure sport


Pearl Glare White (Tricolor)


2019
Nem történt semmilyen változtatás, csak a színválaszték változott. Az eddigi tricolor több kék színt kapott, a Candy Chromosphere Red megszűnt. Az Adventure sport változatlan tricolor színben volt továbbra is elérhető, de kapható lett ezüst színekkel is:
Glint Wave Blue Metallic

Grand Prix Red


Matt Ballistic Black Metallic


Adventure Sports:
Pearl Glare White (Tricolor)



Digital Silver Metallic

2020
Egy teljesen átdolgozott Africa Twin-t kaptunk, ami most már CRF1100L (modellkód AT SD08, ATAS SD09), nagyobb hengerűrtartalom, nagyobb teljesítmény és fordulat, illetve csökken valamelyest a súlya.


Újdonságok (SD08):
  • Lökettérfogat: 1083m3 (korábban 998m3)
  • Teljesítmény 102 Le (korábban 95 Le)
  • Nyomaték 105nm (korábban 98Nm)
  • A motorblokkot teljesen átdolgozták és könnyebb lett
  • Csavarra rögzített alimínium segédváz
  • Alumínium lengőkar
  • 6,5"-os TFT érintőkijelző, bluetooth kapcsolattal és Apple Carplay támogatással
  • Tempomat
  • 6 mapping, amelyből 2 szabadon konfigurálható
  • IMU hattengelyes gyorsulásérzékelő
  • 3 fokozatú egykerekezés-gátló
  • vészvillogó bekapcsolása automatikus vészfékezés esetén
  • Kanyar ABS
  • kétoldalas tompított fényszóró
  • keskenyebb ülés
  • magasabb kormány
  • alacsonyabb plexi
  • 220kg pakolhatóság (korábban 213kg)
  • nincs csomagtartó
  • DCT kanyarfigyelővel. Kanyarban másképp kapcsol, mint egyenesben, gyorsabb lett, magasabb fordulat "S" módban
A motor módosítása elsősorban az Euro 5 bevezetése miatt volt szükséges, de a offroad tulajdonságait és a komfortérzetét is növelte.
Az IMU-nak köszönhető az egykerekezés-gátló, illetve DCT esetén a kanyarfigyelő, ami a motor helyzetét figyeli.
Csatlakoztathatjuk a Iphone és Android alapú telefonunkat vezetékesen, ebben az esetben a telefonunk navigációját használhatjuk (google maps, waze, etc...).

Az új műszerfal

Bal oldali kapcsolóegység, elsőre sok gombnak tűnik, de meg lehet szokni



Újdonságok (SD09):
  • 5 fokozban állítható
  • 3 fokozatban álltható kanyarkövető fényszóró
  • opcionális EERA futómű 
  • azonos ülésmagasság, mint az alapmodellnél (AT)
  • a rugóút azonos az alapmodellel
  • tömlőnélküli felni 
  • tank 24,8l (SD06 ATAS esetén 24,2l)
  • bukócső már csak opcionális
Az ATAS SD06-hoz hasonlóan megmaradt szériatartozéknak a markolatfűtés, illetve a 12V-os csatlakozó.
 
Színválaszték (2020 - AT - SD08)

Matt Ballistic Black Metallic

Grand Prix Red





Színválaszték (2020 - ATAS - SD09)

Pearl Glare White (Tricolor)




Darkness Black Metallic

2021
A 2020-as nagy újításokat követően nem történ semmilyen technikai változtatás a motoron. Mindössze a 3.10-es frissítéssel megérkezett az Android Auto támogatás is.  Továbbá újra kapható lett az alapmodell klasszikus tricolor színekben is. 

Színválaszték (2021 - AT - SD08)


Matt Ballistic Black Metallic



Grand Prix Red




Pearl Glare White (Tricolor)



Színválaszték (2021 - ATAS - SD09)

Pearl Glare White (Tricolor)



Darkness Black Metallic


2022
Ebben az évben sem volt különösebb változtatás. A DCT változat 1. és 2. sebességfokozata között optimalizálták a váltást.  A 2022-es kiegészítők között jelentősen olcsóbb lett a gyorsváltó, ami kompatibilis 2018-tól az összes AT-vel. 

Színválaszték (2022 - AT - SD08)

Pearl Glare White (Tricolor)

Grand Prix Red

Matte Ballistic Black


Színválaszték (2022 - ATAS - SD09)

Pearl Glare White (Tricolor)



Matte Ballistic Black Metallic



(forrás: http://crf1000l-at.blogspot.com/)

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése