2015 év végén mutatkozott be a CRF1000, miután 2014-ben bemutattak egy prototípust "ture adventure" névvel. Kezdetben már kapható volt manuális, illetve DCT duplakuplungos váltóval. Mostanra egy kicsit átláthatatlan lett a különböző modellekkel, ezért készült a következő lista, amely segíthet mindenkinek jobban megismerni.
2016 (SD04): CRF1000L Africa Twin 3 változatban lett elérhető:
- AT manuális váltóval, ABS és kipörgésgátló nélkül (minden további modell már ABS-sel és kipörgésgátlóval volt felszerelve)
- AT manuális váltóval
- AT DCT váltóval
2017 (SD06): Euro4-es motor, 2 változatban elérhető:
- AT manuális váltóval
- AT DCT váltóval
2018 (SD06): ráncfelvarrás a CRF1000L esetén, illetve bemutatták a CRF1000L Adventure Sport (ATAS). Mindkét modell 2 változatban volt elérhető:
- AT manuális váltóval
- AT DCT váltóval
- ATAS manuális váltóval
- ATAS DCT váltóval
2020(SD08, SD09): teljesen átgondolt és újratervezett modellek érkeztek, most már CRF1100L Africa Twin és CRF1100L Africa Twin Adventure sport. Az AT modell 2, az ATAS pedig 4 változatban érkezett:
- AT manuális váltóval
- AT DCT váltóval
- ATAS manuális váltóval
- ATAS DCT váltóval
- ATAS manuális váltóval és EERA elektromos futómű
- ATAS DCT váltóval és EERA elektromos futómű
2022(SD08, SD09): "ráncfelvarrás", változatlanul 6 változatban:
- AT manuális váltóval
- AT DCT váltóval
- ATAS manuális váltóval
- ATAS DCT váltóval
- ATAS manuális váltóval és EERA elektromos futómű
- ATAS DCT váltóval és EERA elektromos futómű
Részletes áttekintés:
2016
Megjelenéskor egy teljesen újonnan tervezett Africa Twin-t mutattak be SD04 modellkóddal és 3 változatban:- CRF1000: ABS és ESP nélkül
- CRF1000A: ABS, ESP
- CRF1000D: ABS, ESP, DCT
Technikailag nincs semmi köze a legendás korábbi modellekhez. Egy teljesen új motor érkezett, V-motor helyett pedig Sor2-es aggregátot kapott, természetesen nagyobb hengerűrtartalommal és teljesítménnyel, de azonos elvárásokkal: egy motor nagyobb túrákra, akár terepen is. Ezért 21"-os terepméretben első kerékkel van felszerelve, küllős felnikkel és tömlős abroncsokkal. Továbbá széria felszereltség része a kézvédő, a motorvédő és a kapcsolható hátsó ABS/ESP. Könnyedén javítható bowdesen gázmarkolatot, az ABS/ESP kivételével nincs más elektornikus berendezés. Korlátozott mennyiségben kapható volt ABS/ESP nélkül is.
Színválaszték:
 |
Pearl Glare White (Tricolor) |
 |
Victory Red (CRF Rally Red) |
 |
Matt Ballistic Black Metallic |
 |
Digital Silver Metallic
|
2017
Új motorkódot kapott, SD04 alatt fut. Nem kapott semmilyen említésre méltó módosítást. Az új motorkódra azért volt szükség, mert 2017-ben átálltak EURO 4-re. ABS/ESP nélküli változat már nem érkezett a szigorodó EU-s jogszabályoknak köszönhetően.
Színválaszék:
 |
Pearl Glare White (Tricolor) |
 |
Digital Silver Victory Red (CRF Rally Red) |
 |
Matt Ballistic Black Metallic
|
 |
Candy Prominence Red |
2018Az alapmodell jelentős változáson esett át. Az újítások:
- Ride-by-Wire (Throttle by Wire- TBW is hívják), elektromos gázmarkolat
- 3 előre beállított mapping, ami hatással van a teljesítményre, a motorfékre és a kipörgésgátlóra. Egy 4. mapping egyénileg konfigurálható
- áttervezet műszerfal
- automatikusan kikapcsoló irányjelző, vészfékezés esetén bekapcsol a vészvillogó hátul
- jobb oldali DCT kapcsolóegység átdolgozva, másképp elrendezve
- motor középtartományban jobban optimalizálva
- súly 2kg-mal kevesebb(232 helyett 230; DCT 242 helyett 240) a kisebb kipufogódobnak köszönhetően, könnyebb akkumulátor és kiegyensúlyozó tengely
- megengedett legnagyobb össztömeg 443 kg (korábban 427), DCT 453 (korábban 437)
- hátsó lábartó nagyobb és máshogy lett rögzítve
- küllők immár rozsdamentes acélból készültek
 |
Az új átdolgozott műszerfal |
 |
Átdolgozott kapcsolóegység (DCT) |
Az alapmodellel egyidőben bemutatták a 30 éves jubileumi Africa Twin Adventure Sportot (ATAS). A külső hasonlít az alapmodellre.
AT és ATAS különbségek:
- nagyobb rugóút (elől ATAS 252mm - AT 230mm ; hátul ATAS 240mm - AT 220mm)
- 2cm-rel magasabb hasmagasság
- 5cm-rel magasabb ülésmagasság
- tengelytáv 1580mm (AT 1575mm)
- nagyobb tank (ATAS 24,2l; AT 18,8l)
- fűthető markolat
- 12V csatlakozás
- nagyobb plexi
- nagyobb motorvédő
- bukócső
- magasabb kormány, közelebb került a vezetőhöz
- súly 13kg-mal több (ATAS 243 - AT 230kg ; ATAS DCT 253kg - AT 240kg)
- Pakolhatóság 195kg (AT 213kg)
Minden más parameter teljesen azonos a 2018-as alapmodellel.
Az ATAS és az alapváltozat közötti különbségek egyértelműen a nagyobb terepen való mobilitást és a hosszú távú utazásra való alkalmasságot célozzák. A széles tankkal nagyon távokat teljesíthetünk, de nagyobb terpeszben kell ülni a motoron.
Színválaszték 2018:
 |
Pearl Glare White (Tricolor) |
 |
Grand Prix Red (azonos a korábbi korábbi Victory red modellel) |
 |
Matt Ballistic Black Metallic |
 |
Candy Chromosphere Red (azonos a korábbi Candy Chromosphere Red modellel) |
 |
Pearl Glare White (Tricolor) |
2019
Nem történt semmilyen változtatás, csak a színválaszték változott. Az eddigi tricolor több kék színt kapott, a Candy Chromosphere Red megszűnt. Az Adventure sport változatlan tricolor színben volt továbbra is elérhető, de kapható lett ezüst színekkel is: |
Glint Wave Blue Metallic |
 |
Grand Prix Red |
 |
Matt Ballistic Black Metallic |
Adventure Sports:
 |
Pearl Glare White (Tricolor) |
 |
Digital Silver Metallic |
2020
Egy teljesen átdolgozott Africa Twin-t kaptunk, ami most már CRF1100L (modellkód AT SD08, ATAS SD09), nagyobb hengerűrtartalom, nagyobb teljesítmény és fordulat, illetve csökken valamelyest a súlya.
Újdonságok (SD08):- Lökettérfogat: 1083m3 (korábban 998m3)
- Teljesítmény 102 Le (korábban 95 Le)
- Nyomaték 105nm (korábban 98Nm)
- A motorblokkot teljesen átdolgozták és könnyebb lett
- Csavarra rögzített alimínium segédváz
- Alumínium lengőkar
- 6,5"-os TFT érintőkijelző, bluetooth kapcsolattal és Apple Carplay támogatással
- Tempomat
- 6 mapping, amelyből 2 szabadon konfigurálható
- IMU hattengelyes gyorsulásérzékelő
- 3 fokozatú egykerekezés-gátló
- vészvillogó bekapcsolása automatikus vészfékezés esetén
- Kanyar ABS
- kétoldalas tompított fényszóró
- keskenyebb ülés
- magasabb kormány
- alacsonyabb plexi
- 220kg pakolhatóság (korábban 213kg)
- nincs csomagtartó
- DCT kanyarfigyelővel. Kanyarban másképp kapcsol, mint egyenesben, gyorsabb lett, magasabb fordulat "S" módban
A motor módosítása elsősorban az Euro 5 bevezetése miatt volt szükséges, de a offroad tulajdonságait és a komfortérzetét is növelte.
Az IMU-nak köszönhető az egykerekezés-gátló, illetve DCT esetén a kanyarfigyelő, ami a motor helyzetét figyeli.
Csatlakoztathatjuk a Iphone és Android alapú telefonunkat vezetékesen, ebben az esetben a telefonunk navigációját használhatjuk (google maps, waze, etc...).
 |
Az új műszerfal
|
 |
Bal oldali kapcsolóegység, elsőre sok gombnak tűnik, de meg lehet szokni
|
Újdonságok (SD09):
- 5 fokozban állítható
- 3 fokozatban álltható kanyarkövető fényszóró
- opcionális EERA futómű
- azonos ülésmagasság, mint az alapmodellnél (AT)
- a rugóút azonos az alapmodellel
- tömlőnélküli felni
- tank 24,8l (SD06 ATAS esetén 24,2l)
- bukócső már csak opcionális
Az ATAS SD06-hoz hasonlóan megmaradt szériatartozéknak a markolatfűtés, illetve a 12V-os csatlakozó.
Színválaszték (2020 - AT - SD08)
 |
Matt Ballistic Black Metallic
|
 |
Grand Prix Red
|
Színválaszték (2020 - ATAS - SD09)
 |
Pearl Glare White (Tricolor) |
 |
Darkness Black Metallic |
2021
A 2020-as nagy újításokat követően nem történ semmilyen technikai változtatás a motoron. Mindössze a 3.10-es frissítéssel megérkezett az Android Auto támogatás is. Továbbá újra kapható lett az alapmodell klasszikus tricolor színekben is.
Színválaszték (2021 - AT - SD08)
 |
Matt Ballistic Black Metallic
|
 |
Grand Prix Red
|
 |
Pearl Glare White (Tricolor)
|
Színválaszték (2021 - ATAS - SD09)
 |
Pearl Glare White (Tricolor)
|
 |
Darkness Black Metallic
|
2022
Ebben az évben sem volt különösebb változtatás. A DCT változat 1. és 2. sebességfokozata között optimalizálták a váltást. A 2022-es kiegészítők között jelentősen olcsóbb lett a gyorsváltó, ami kompatibilis 2018-tól az összes AT-vel.
Színválaszték (2022 - AT - SD08)
 |
Pearl Glare White (Tricolor) |
 |
Grand Prix Red |
 |
Matte Ballistic Black
|
Színválaszték (2022 - ATAS - SD09)
 |
Pearl Glare White (Tricolor)
|
 |
Matte Ballistic Black Metallic |
(forrás: http://crf1000l-at.blogspot.com/)
Nincsenek megjegyzések :
Megjegyzés küldése