Milyen kipufogót vegyetek egy Africa Twin CRF1100-ra? Segítek!

Szeretném egy kicsit összefoglalni, hogy milyen kipufogó választék áll a rendelkezésünkre, illetve milyen előnye és hátránya lehet, amennyiben ledobnánk a CRF1100 gyári dobot.

Fontos tudni a legelején, hogy a CRF1100 gyárilag kipufogó szervómotorral rendelkezik, ami a kipufogódobban működtet egy szelepet 2 bowden segítségével. Alacsony fordulaton csak kicsit tartja nyitva, magasabb fordulaton pedig teljesen. Alacsony fordulaton sokkal halkabb, mint pl az SD06-os EURO 4-es CRF1000, teljesen nyitott állapotban se lesz olyan hangos.  Miért került bele ilyen? A válasz egyszerű, az EURO 5 miatt, ami nem csak a károsanyagkibocsátást szabályozza, hanem a napjainkban egyre nagyobb gondot jelentő zajkibocsátást.   
Kipufogódob csere esetén ez egy kicsit megbonyolítja a dolgot, de nem kell megijedni, mindenre van megoldás.

A legális sportdobokat 2 csoportra bontom, van szelepes, illetve szelep nélküli. A sima SD08 és SD09 (Adventure Sport) kipufogó szempontjából teljesen azonos.

Kezdem a szelepesekkel, amelyek természetesen a legdrágábbak, és kiegészítem a saját véleményemmel is (ha van), amivel természetesen nem kell egyetérteni (a szépség szubjektív, nem vagyunk egyformák)

- Akrapovic S-H11SO2-HGJT - Ára ~600e Ft



Az Akrapovic hozza az elvárt minőséget, de ezt természetesen meg is kell fizetni. A felszereléshez nem szükséges semmilyen módosítás, P&P dob.  Mindig is imádtam az Akra minőséget és a hangzását, de az EURO5 miatt nekik is alkalmazkodni kellett.  Nincs kivehető db killer (hangtompító) felrakod és a szervómotor teszi a dolgát a gyárival megegyező módon. Hanghatásban nem ad sokkal többet, de legalább jó drága.
Személyes véleményem:  az alakja alapból rendben van, de nekem rettenetesen hosszú. Egy aftermarket dobtól alapból azt várom el, hogy kisebb legyen, pofásabb. Összehasonlítva a gyárival jól látható a különbség:



- SC Project - Ára 670e Ft

Elméletileg csak Honda kereskedés forgalmazza, de ebay-en lehet alkalmanként valamennyivel olcsóbban is találni.  Akrához hasonlóan P&P. Létezik belőle titán, illetve titán matt fekete:





Véleményem szerint ez az egyik legszebb dob az Africa Twin-en, de az ára nem tette igazán vonzóvá.
Kivehető hangtompító értelemszerűen itt sincs. Nagy hangzásra nem kell számítani.


- Termignoni - Ára 450-500e Ft

Az előzőekhez képest ez olcsóbb, Akrához hasonlóan hosszú, a megjelenése kicsi ódivatú. Titán és matt fekete színben is kapható




 Láttam felhasználók által készített képet és a dob vége nagyon közel van a gyári tartóhoz, bele is érhet:





Következnek a szelep nélküli dobok. Fontos megjegyezni a legelején, hogy ezek is mind legálisak, de hangtompítóval csak minimálisan morgósabbak (mint a szelepes dob alacsony fordulaton), és magasabb fordulaton se nagyon változik a hangjuk, mert nincs benne szelep, ami ilyenkor nyitna. Ugyanakkor hangtompító nélkül alacsonyabb fordulaton is olyan hangja van, ami garantáltan mosolyt csal az arcunkra, de ebben az esetben már nem legális. Miért is jó ez? Nos, itthon még ritkán okoz gondot a hangosabb dob (nem összekeverendő az ordító dobbal), de mégis ott a lehetőség, hogy alkalomadtán egy kicsit szebben szóljon a gép.  Szelepes dobnál ugyanazt nem lehet megtenni, és nem is fog úgy szólni, mint egy hangtompító nélküli.
Nagyon fontos az szelep nélküli dobnál, hogy a bowdenek leszerelése után hibajódot kapunk és vészüzembe megy a motor (csökkenti a teljesítményt). A sima doboknál ki kell iktatni a szervómotort, vagy a bowdent tárcsájára egy kiegészítő ütközőt kell felszerelni (legjobb tudásom szerint csak a Leo Vince ad hozzá ilyet). Amennyiben kiiktatjuk a szervómotort, akkor venni kell hozzá egy Healtech ESE modult, amit a motor gyári csatlakozójára kell egyszerűen csatlakoztatni (nem jár módosítással).
Teljesítményveszteséggel nem jár a szervómotor kiiktatása! Láttam fékpados méréseket, alacsonyabb fordulaton inkább emlekedett, de a legtöbb gyártónál meg is található minden parameter.

Leo Vince dobok - több dizájn is létezik, áruk 220-tól indul.

-LV ONE EVO BLACK EDITION (én ezt vettem meg)


- LV-12 rozsdamentes acélból:


-LV-12 rozsdamentes acél fekete színben:


-LV-12 TITANIUM


HP course
 - Ár ~400e Ft


-SP-1 TITANIUM - Ez igazából a kemény endurósoknak való, a gyári kofferrel nem kompatibilis. 

-SPS CARBON TITANIUM - ez az egyik nagy kedvenvem. Gyönyörű dob, nagyon igényes kabron hővédőt készítettek hozzá. A legnagyobb hátránya, hogy a db killert csak roncsolással lehet kiszedni, youtube-on van is vegy videó hozzá klikk ide.


- SPS CARBON BLACK





SPS CARBON SATIN - szálcsiszolt acél



-4-TRACK R TITANIUM

-4-TRACK R BLACK
-4-TRACK R SATIN



Arrow - itt már lejjebb kell adni az igényeket. Az arrow korábban egy olcsóbb minőségi dobnak számított a szememben. Hővédő nem jár hozzá, a gyárihoz pedig nem egyáltalán nem passzol. 

- Sonora Titanium/ Titanium dark (erről nem találtam képet) - Mérete és alakja kb. azonos a gyárival. 



-Maxi race-tech carbon cap - alumínium, titán, fekete titán
Itt látható ,hogy mennyire nem passzol a gyári hővédő:




Maxi race-tech steel cap, alumínium, titán, fekete titán
 




MIVV -jár hozzá hővédő - Ár 220e Ft-tól


- DAKAR BLACK STAINLESS STEEL


-DAKAR BLACK BLACK STAINLESS STEEL

 -OVAL TITANIUM WITH CARBON CAP
- SPEED EDGE STAINLESS STEEL




- SPEED EDGE BLACK BLACK STAINLESS STEEL


Ixil - MEGA XTREM TRAIL rozsdamentes acél, hővédő nem jár hozzá(a gyárival meg igénytelen). Ár: 175e Ft




Storm Ár 120e Ft-tól.  A Storm nem más, mint a MIVV low budget dobja, hővédő jár hozzá

OVAL INOX:
-OVAL BLACK INOX NERO

Gianelli - Ár 130e Ft-tól - Köztudott ,hogy a Giannelli a Arrow csoport tagja.  A kipufogó tökéletesen azonos az Arrow 
Maxi race-tech carbon cap dobbal.



Spark

- Figher, jár hozzá hővédő:




-  Dakar, hővédő nélkül


GPR - Ár 300e Ft - Hővédő nem jár hozzá, a gyári pedig megközelítőleg se passzol, az ixilhez hasonlóan igénytelen. 



1 megjegyzés :

  1. Annyit kene valogatni,igy marad a gyari.Kicsiben tolom.Megragasztottam a torott indexemet.

    VálaszTörlés